BETALNING
Klarna Checkout – Ett enkelt, flexibelt och tryggt sätt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig
enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att man skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill
betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Klarna Direkt – Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som
du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.
LEVERANSVILLKOR
Alla beställningar skickas med DHL. Leveranstiden på varor som finns i lager (vårt lager ligger i Jönköping) är ca 1-3 arbetsdagar inom
Sveriges gränser.
ÅNGERRÄTT/REKLAMATION
Ångerrätten är fjorton (14) dagar från det att ni mottagit era beställda varor.
Efter att ni meddelat oss om att ni önskar returnera en vara, så måste varan skickas till oss inom 14 dagar.
Om inte varan eller förpackningen är i samma skick som när vi skickade dem, kommer returen inte godkännas, eller så kommer ett
prisavdrag göras. OBS! Vi kan i fall då varan inte returneras i nyskick göra prisavdrag med upp till 100% av varans värde.
(Ändring av prisavdraget vid ångerrätt kan komma att ändras då lagstiftningen fått färdiga riktlinjer för uträkning av
värdeminskningen).
GARANTIER
Vi lämnar 1 års garanti på våra produkter. Eventuella reklamationer vidarebefordras i regel av oss till fabrikanten. För garantiärenden och reklamationer vänligen kontakta oss på info.northski@gmail.com
ÅTERKÖP
Att lämna tillbaka en vara är möjligt om:
– Det ej gått mer än 14 dagar från det att du hämtade ut paketet hos utlämningsstället.
– Originalförpackningen finns kvar och är oskadad.
– Varan ej är använd (att prova produkten är givetvis ok).
– Varan ej är skadad
– Varan ej är modifierad av kunden
– Varan är komplett med alla tillbehör
Är inte alla punkter ovan uppfyllda kommer returen ej godkännas, eller så kommer ett prisavdrag göras.
Kontakta oss om du vill göra ett återköp på info.northski@gmail.com
glöm inte att skriva ditt ordernummer.
RETURER
Innan du returnerar en vara ska du kontakta oss på info.northski@gmail.com och meddela orsak till att du önskar göra en retur. När
returärendet är godkänt av oss så skickar vi en retursedel som används för att returnera varan till oss.
Alla returer skall skickas med Samma emballage varan levererades med. Blir returen godkänd kommer vi återbetala pengarna för
varan till angivet konto.
För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kunden reklamera fel till North Ski AB inom skälig tid efter det
att felet upptäcktes. North Ski AB avhjälper på egen bekostnad felet om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för North Ski
AB. I övrigt hänvisas till konsumentköplagens bestämmelser.
Transportskada skall på ankomstdagen av leveransen anmälas till DHL och till North Ski AB via e-post info.northski@gmail.com
North Ski AB
Kristinedalsgatan 54
553 31 Jönköping
Organisationsnummer: 559347-8224